Sverigelurigen

Im back in Sweden.

Resan från San Fransisco tillbaka till Sverige är nog det knepigaste jag varit med om. Jag har nu varit hemma i lite mer än en vecka och allt känns typ som vanligt, alla människor, alla platser är precis detsamma.


Det blev ett mycket kärt återseende på Arlanda där pappa och överraskningen syster-yster väntade. Efter att ha haft ett par skumma människor bredvid mig på planet, och några få timmar av sömn så var jag helt utmattad men bara av att vara exited över att få träffa min kära familj så försvann tröttheten bort och jag var på tå igen.
Bilresan hem kändes overklig, alla svenska skyltar, alla gröna träd och speciellt att sitta bredvid någon jag inte sett på 13 månader. Det bar vidare hem till Svartsbo där resten av familjen väntade, och efter ett par timmar åkte jag vidare hem till Tegelbruket där nästa familj väntade med spänning. Efter ett par efterlängtade telefonsamtal runt om i Sverige så somnade jag med en delad glad känsla i magen. Efter 13 månader så låg jag i samma säng som jag sov i natten innan äventyret började.


På lördagsmorgonen så var det dags för mammas B-day och den firades av en trött Erika, but i was there. Några timmar senare dök Mia och upp vi påbörjade våran resa mot Sthlm för en girls night out. Vi plockade upp Nettan och Tess i Gävle innan vi åkte vidare, körandes runt Telia-master och rondeller hittade vi snart på Tove som väntat i all evighet på oss. Det blev ett väldigt kramkalas och fnitter och kvällen avslutades inte förens 6.00 på morgonen efter.


Jag stannade hos Tove, och de andra åkte vidare hem mot Gävle och Ockelbo. Veckan spenderades med sena nätter, bio, mysiga fikastunder och långa prommisar. På torsdagen åkte jag mot Gävle där sis plockade upp mig på stationen, vi övervägde en kort stund innan vi styrde kosan mot MAX - hamburgare på svenska. Kvällen var fylld med uppdatering och skratt, vi försökte kika på Harry Potter men var tvungna att pausa hela tiden för våra diskussioner tog sån himla lång tid att vi missade hela filmen.


Fredagen bestod av lunch med Karin och sedan seriös shopping inför pappas 50 års fest. Efter all shopping så vart det kina och massa pyssel inför lördagens party. Det knepades och knopades ihop sånger och nattens timmar bara trillade iväg.


Nu är det snart dags för 50 års fest!


Kommentarer
Postat av: MA

Sent om sider...

Vi är alla mycket glada att du kommit hem igen (och vänt om mot nya äventyr...) Tycker om dig. Kram MA

2008-09-30 @ 09:37:15
Postat av: Sofie

Hej! Var till Florida som utbytesstudent 06/07 och ska tillbaka till USA som au pair efter studenten. Har startat denna sida där både jag o andra skriver tips om USA + att jag har en stor länksamling. Jag länkade till dig, hoppas det är okej annars är det bara att säga till så tar jag bort den! Du får gärna länka till mig också. Ha det så bra! /Sofie

2010-01-24 @ 14:43:32
URL: http://sofiesusa.blogg.se/
Postat av: Linn

Hej,
jag httade din blogg genom att söka runt lite efter tjejer som varit au pairer. Jag själv har tänkt mig åka iväg som Au Pair och har avrit i matchningen väääldigt länge. Gick med i CC men efter att bara ha fått i snitt 3 matchningar per månad så har jag bestämt mig för att gå med i SI. Just nu känner jag att jag är lite desperat över att hitta en familj och gör allt jag kan för att hitta en själv . Så därför har jag sökt runt på massa bloggar och hittat folk som varit au pairer för ett par år sedan och vill bara fråga ifall du fortfarande har någon kontakt med din värdfamilj som du bodde i? Skulle vara jätte snällt om du hade tid att svara till mig mail. Tack så mycket

2013-07-23 @ 15:37:28
URL: http://anderssonlinn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0