Ska du ha fikapaus redan?

Helgen blev riktigt, riktigt lyckad!

Helgen började med ledighet och massa shopping. Jag och Rebecca var till Emeryville och shoppade loss och besökte även ikea för inhandling av svenska påsksaker.

På lördagskvällen så myste jag, Rebecca, Camilla och Lina hemma hos Rebecca i Berkeley med ost,vin och kex. Komversationerna gick från höger till vänster och det skrattades och skojades en massa. Det är så skönt att man kan vara precis sig själv med här härliga tjejgänget, ingen censur här inte. Efter mycket tjatande från Camilla om att det var sovdags, så la sig snart lugnet i huset. Inplanerat var en lång sovmorgon.

Ändå så vaknade jag först av alla och låg och filosoferade i flera timmar innan Camilla äntligen vaknade och gjorde bomben på mig och Lina. Får mig att tänkte på min kära syster och hennes hemska uppväckningsmetoder...

På morgonen lagades det köttbullar, potatisgratäng, kladdkaka, annanspaj mm. Kan dock inte ta på mig så mycket beröm eftersom jag mest spenderade tid med marsipanen, påsk-kycklingarna blev iaf mycket söta!

Vid ett tiden så började det trilla in lite flera svenska flickor och vi var snart alla inbjudna där. Eftersom vi fyra hade rollen som värdinnor så klädde vi givetvis ut oss till påskkärringar dagen till ära. Det var sjalar, röda kinder och fräknar så det stod härliga till, finns flera bildbevis på detta när vi förbryllat letar efter blåkulla.

Efter massa godisätning och äggmålning var det dags för lunchen, talar nog för alla när jag säger att Camilla var den som blev mättast! Vi latade oss ett tag ute på terassen med blicken riktad ut mot San Fransiscos vackra vy. Golden Gate bron låg stilla där borta och jag var tvungen att återigen påminna mig om vart jag befann mig någonstans.

Efter nerpressad efterrätt så blev det en eftermiddags prommis i reservatet, kan lova att det var vi sju svenska super-mätta-och-super-glada-tjejer tog upp hela vägen när vi traskade runt sjön. Det skuttades och skrattades.

Ett perfekt avslut på en prefekt helg!

Den här helgen var utan tvekan den bästa på länge!

Puss Erika

Kommentarer
Postat av: Madde

Det låter som du hade en riktigt trevlig påsk iallafall :)
Som du hörde så blev de ingen påskäggsletning i svartsbo i år...hörde nåt om att barnen blivit gammla, kan du förstå vad dom menar? :)

Puss och kram!

2008-03-26 @ 15:43:54
Postat av: Syrran

Hemska uppväckningsmetoder?? Nu förstår jag inte alls vad du menar :) Men du sover ju så himla länge och då har jag inget att göra! Då har man rätt som storasyster att väcka sin kära lillasyster (hihi)

Kram på dig!

2008-03-27 @ 10:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0