Se upp där nere nu kommer jag!

Blåslagen till bahamas?  

Igår var hela familjen + några kusiner till Tahoe Donner och åkte skidor. Jag bestämde mig för att prova på bräda efter mycket om och men. Det fanns ju en period i mitt liv då jag åkte skidor, gick över till bräda, tillbaka till skidor o.s.v. så jag inbillade mig att jag kunde åka bräda. Men där hade lilla fröken blank helt fel. Det var mycket svårare än jag minns och jag ramlade säkert 50 gånger. Det gjorde förbannat ont men fortsätta skulle jag, detta har resulterat i att mina knän är blåa och min rumpa alldeles öm.

Tanken slog mig efteråt, om 4 dagar ska jag springa runt i bikini, klänning, kjol m.m kommer ha riktiga sommarben med andra ord. Håll tummarna att det försvinner tills dess!

Igår kom jag på något väldigt negativt med "nybörjarbackar", alla är ju nybörjare och ingen kan typ stanna. Jag hade ramlat ännu en gång och försökte ta mig upp, då kommer en annan och kraschar rakt in i mig. Killen bad inte ens om ursäkt så jag svor högt åt honom på svenska...grrr.


Lunchen spenderades i solen ute på terassen, de hade live band och det var riktigt riktigt mysigt. När vi hade vilat klart så bestämde sig nästan alla för att åka lite till men inte jag, jag hade ramlat klart för den dagen. Så jag tog brädan under armen och gick hem, tog ca 20 minuter innan jag klev innanför dörren. Perfekt eftermiddags promenix. Väl hemma stupade jag i säng och somnade efter ett par minuter. Kan lova att jag såg ut som en riktig Stig helmer när jag vaknade efter en välbehövlig nap, jag hade nämligen täckbyxorna kvar på...


Resten av dagen så umgicks vi allihopa, spelade spel och bara chillade. Jag ät helt fast i boken "snabba cash" och läser den så fort jag har en minut över. Jag fick mig ett gott skratt när Alex slog sig ner brevid mig i soffan och försökte läsa min svenska bok.


Idag (söndag) så är jag hemma med i Elise medans Dee är med Tanner och åker skidor. Vi var ute alldeles nyss och försökte bygga snögubbar men eftersom tösnön har försvunnit var det ganska meningslöst. Vi gick in istället, elise badade och nu sover hon middag. Jag ska ta en dusch och sen packa ihop mina saker innan Dee kommer tillbaka och det är dags att fara hem.



Hoppas ni alla har haft en bra helg!


♥ Erika

Kommentarer
Postat av: Syrran

Tjenis Syrran! Ja det där med att åka bräda är inte allt för lätt vill jag lova. Försökte ju själv rätt seriöst för några vintrar sedan. Linus åkte före och jag efter blev tvärstopp och jag ramlade och slog i huvudet. Linus kom tillbaka till mig och frågade hur det gick. Jag bara låg där och kollade upp i himmelen och sedan svarade jag ngt i stil med...Det kan jag inte svara på just nu. (för jag försökte komma på om jag hade brutit ngt=) Det där med att stanna är inte heller så lätt. Jag åkte exempelvis rätt över min skidlärares skidor en gång, rätt pinsamt faktiskt och minns jag inte helt fel så tror jag att du åkte över en bräda för en kille när vi var i fjällen ;) Någon mer i familjen Blank som kommer ihåg detta fenomen???
Have fun! Kramar och pussar Anna

2008-03-03 @ 11:56:14
Postat av: Madde

Ajajaj, det gör ju jätteont att åka bräda! Tacka vet jag skidor, dom är mycket pålitligare :) Men du ska ha all credit för att du lämnade dom trygga skidorna och provade den livsfarliga brädan =)

Håller tummarna för att knäna och ändan har kryat på sig inför Bahamas =)

Puss och kram!

2008-03-03 @ 21:33:35
Postat av: pappa

ojaaaa!! det finns mycket roligt att minnas från skidåkningen,leriga kläder,tänjning av muskler,att husen ser små ut mm

2008-03-05 @ 22:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0