Vart är Mariekexen???

                                                
Ordet lov har nu fått två olika betydelser för mig.

När man var mindre och inte jobbade på somaren så hade man verkligen lov fullt ut. Man vaknade på morgonen och kikade givetvis på sommarlovsmorgon, man kunde äta världens längsta frukost för att sen åka och bada. I picknick korgen fanns jordgubbssaft, mariekex och en massa getingar som också ville ha något att knapra på.

Jag minns att på slutet av sommaren var jag så uttråkad och tyckte det var roligt att skolan skulle börja igen.

Så när barnen fick lov här trodde jag att vi skulle få ett lite lugnare schema så vi kunde njuta utav lovet så mycket det bara gick. Första dagen är precis på väg att ta slut och jag har inte varit så slut på länge. Så här ser mitt schema ut för måndagar:


6.45 - Väcka barnen.

8.00 - Ha barnen redo med lunch, fotbolls, sim, tennis och skoltillbehör.

8.30 - Tanner - fotboll i Moraga.

9.00 - Elise - skola i Lafayette.

9.05 - Zach - Tennis och simning i Orinda * Sleepy Hollow.


Ledig.


11.15 - Tanner - Hämtas vid fotbollen.

12-12.15 - Elise - Hämtas vid skolan.

12.55 - Tanner- Simning * Sleepy Hollow.

13.15 - Sign ut Zach från Sleepy Hollow.

13.30 - Tanner- simning klar.

14.00 - Hemma i Lafayette, förhoppningsvis.


Det kanske inte ser så värst farligt ut men saken är den att alla de här olika sakerna är i olika städer. Så jag spenderar mer än 1h att köra runt för att släppa av de alla. Då har jag ca 2 timmar att vara ledig på innan jag måste sätta mig i bilen igen för att hämta upp de små barnen.

Visserligen är allt nytt nu och jag har ingen riktigt rutin på det här schemat, men jag menar kom igen! Vart är den mysiga morgonen med att göra ingenting, att åka och bada när man äntligen kommit ur pyjamasen? Tisdagen är tillochmed värre och den orkar jag inte ens stapla upp år er. Visserligen har vi massor med tid efter att barnen är klara med alla diverse saker, men då är jag så åksjuk att jag inte vill sätta mig i bilen mer- ever.

Det är egentligen bra också att vi har en massa saker att göra, för att ha tre spralliga barn som klättrar på väggarna är inte heller roligt. Glömde nämna det, under den här tiden så ska stackars Elise napa också. Inte lätt att vara minst i den här familjen.


Ni som har riktigt lov där hemma, njuuut tills det blir tråkigt!  ♥ Erika



Tanner slutar förskolan
Elise i Portland
Slutkörd nanny?Zach på sin lektion


Kommentarer
Postat av: Carrolajne

Oj, låter lite tufft. Själv har jag inte fått känna på det där ännu, skolan slutar imorgon. Men nästan hela sommaren kommer jag nog jobba typ 12-9 eller nå aånt, lite drygt för man kan ju inte göra så mycket innan tolv :/ men det blir ju nåt annorlunda så det är ju kul iallfall. På måndag blir det camping för fyra nätter med mamman o ungarna, ska bli bli spännande, sova i tält o så .. ungarna älsar det, men risken finns ju att man kommer jobba 24/7 eftersom man sover med dom o spenderar hela fem dagar med dem, rapport kommer efteråt, hehe.



Ha en underbar sommar ^^

2008-06-18 @ 06:44:35
URL: http://california.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0