Trading places

image209


Dagarna går fort och skratten är många. Nu har jag nått ännu en gräns, jag har spenderat 300 dagar utanför sveriges gränser. Kan ni förstå, 300 dagar? Jag har nu varit borta så länge att jag blir glad av att se en svensk femtilapp och tycker att det ser ut som typ monopol pengar. Jag parkera som en riktig amerikanere och bryr mig inte så mycket hur jag står, bara jag står innanför linjerna. Jag kan nu se hur min kära far ruskar på huvudet, men jag lovar att sluta med det när jag kommer hem! Något jag inte har vant mig med ännu är att köra kundvagnarna på affärerna. Det är helt omöjligt att få den dit man vill och det är mer ett träningspass än någonting annat. Man borde behöva ta körlektioner av kundvagn innan man ger sig in matens värld.

Det är nu mindre än 100 dagar innan jag kommer stå på arlanda med mina väskor och vara i mitt eget land. Om 5 dagar så är det 10 månader sen jag åkte.Känslan är fruktansvärt konstig så jag har bestämt mig för att sluta tänka på det, för nu. För samtidigt som det är en lyckoruskänsla så är det fruktansvärt skrämmande.


Om bara några veckor så kommer jag ha mamma och kenneth här hos mig. Jag vet inte om jag har återhämtat mig från verklighetschocken jag fick när Mia och Nettan var här så nästa dos kommer komma tätt inpå.


Nu ska jag åka och ta mitt vanliga måndagspass på gymmet. Ska bli skönt att få trampa ur benen på ett sprinningspass. Ska försöka samla tankarna också för just nu är det alldeles för många. Önskar jag kunde släppa allt because its in my head day and night, night and day. Känns lite som jag ska ta studenten igen, om ca 3 månader har jag hela världen framför mina fötter och vart ska man egentligen börja?

Erika ♥


Kommentarer
Postat av: Madde

Oj, vad tiden har runnit iväg! Innan man vet ordet av så är du snart på hemmaplan igen. Wee :)

Puss och kram

2008-06-02 @ 22:38:14
Postat av: Ylva

300+ Fy Satan va duktiga vi ar!! Femtiolappar vet jag inte nar jag sag senast..Men de ser ju faktiskt lite ut som latsaspengar.. Don't they? :P

Ang kundvagnarna, jag har riktiga skillz nar det kommer till att manovrera en overfull vagn i alla aisles med amerikanare som inte vet vad orden "FLYTTA DIG" betyder :D

Vi kommer sakna dig har borta (aven om jag ar tusentals mil ifran)!!
Puss

2008-06-03 @ 15:19:45
URL: http://hossentoss.wordpress.com
Postat av: Carrolajne

Haha shit, jag vet .. Jag hittade på min svenska hundrig o det såg ju hur sukt ut som helst :S shit va tiden går fort, innan jag vet ordet har väl jag okså spenderat mina 300 dagar här borta, sjukt ju. När du pyser hem då är jag uppe i min a300 skulle jag tippa, har du datum bokat till när du ska flyga hem än? Jag pratade med culturalcare o jag ska visst skicka in mina datum senas 22a augusti, så det ger mig lite tid o klura på om jag ska flyga från LA eller Florida. om ca 3 veckor kommer Elin och hälsar på mig :) ojoj, jag bara skriver o skriver, kanske är på tiden jag skaffar mig en blogg jag med. Vet dock inte om jag ska ta blogg.se eller devote.se Vilket dilemma jag har, haha :P

Yeye, Ha det så bra gumman så hörs vi!

Kram Carro

2008-06-13 @ 18:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0