Någon som minns?!

Idag hade jag en minnesbild från dagis i mitt hjärta. Vi var inne i en godisaffär hela familjen och bara det väckte minnen från när syster-yster och jag var i rättvik och köpte upp hela lagret.
På en liten hylla låg den - råttfällan ( eller som den här heter "trap-snap") Jag hörde barn sprang runt omkring mig, hur det var dags för fruktstund och hur jag noga valde ut den rätta plutten som skulle sitta lös. Jag hoppade och skuttade lite och Alex kom fram och frågade vad jag hade hittat. Jag hoppade och skuttade lite till när han sa att vi deffinitivt skulle köpa spelet. Så nu sitter jag här och längtar tills i morgon, för då ska det spelas råttspelet på högsta nivå!

Erika

Kommentarer
Postat av: Pappa

Butiken i Rättvik blomstrade under några år den,hi hi

2008-07-29 @ 16:13:32
Postat av: B1

Klart man minns! Utmanar dig på en match ngn dag:D

2008-07-30 @ 05:29:13
URL: http://rebeccaknutas.blogg.se/
Postat av: Madde

Oh, jag tror inte jag har spelat det sen fritids på Rabo eller nåt, men när man tänker efter så är det ju faktiskt ett spel som man inte tröttnar på så lätt. Lycka till nu, och jag hoppas du visar hur Råttspelet ska spelas :)



Puss och kram!

2008-07-30 @ 20:14:37
Postat av: Lina

Jag minns! Och jag utmanar också dig. Vad sägs om en råttfällan/potatis och purjosoppa kväll nästa vecka?

2008-07-31 @ 07:31:29
Postat av: mia

aaa jag minns oxå!! men var väldigt längesen jag spelade...hmmm var nog ingen favorit då..men kanske är d nu?? man vet aldrig..snart kommer du hem förresten! förlåt om jag påminde dig :P puss&kram

2008-08-02 @ 13:42:17
Postat av: MA

var tog det spelet vägen???

2008-08-02 @ 19:43:20
Postat av: Ylva

Aaaaah rattfallan!! Basta spelet ju! Maste spelas igen.. Undrar om man fortfarande kan kopa det?

2008-08-04 @ 09:42:39
URL: http://hossentoss.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0