Tisdag

Kulle upp och kulle ner. Har insett att san fran inte är ett ställe för mig, när det gäller att åka bil. Rebecca och jag tog våra små barn idag för att åka och klappa getter, kor,kaniner och massa andra djur. Vägen dit var längre än vi trott och även fast jag körde själv så lyckades jag givetvis bli åksjuk. Det var uppåt och det var neråt, långa kurvor och tvära svängar och eftersom det var RallyElsa som visste vägen så var det bara att haka på. Hade lust att lägga mig ner och dö ett par minuter ( ni som åkt bil med mig vet hur jag blir) men när jag såg djuren så lyckades jag ta mig framåt.
Elsie var först mest rädd för alla djur, inte så konstigt för getterna var väldigt måna om att få tag på den selleri Rebecca hade tagit med sig. Men tillslut så lyckades hon väl slappna av något och fick förmodligen ut något av den lilla utflykten. Efter gick vi igenom nått slags muséum, hur mysigt som helst. Blev fika på en park i solskenet medans barnen sprang omkring och lekte kull, en mycket trevlig förmiddag.

På vägen hem fick jag ett samtal från Dee att Tanner inte mådde så bra, så det var bara att åka och hämta den lilla sjuklingen. Dock inga större fel, bara en väldigt irriternade hosta och vi vet alla hur drygt det kan vara. Det var så sött när jag hämtade upp honom, läraren berättade att de hade kikat på jordgloben och Tanner hade fått pekat ut vart jag kom ifrån. Han hade varit jättestolt, kan lova att det kändes i mitt hjärta!

Nu sover Elise i bilen, Tanner kollar film och hostar. Jag ska plocka ihop lite tvätt och sånt, och sen om Elise fortfarande sover ska jag smyga ut och läsa lite Harry Potter i solen.

Hoppas alla haft en bra Tisdag

TjinTjing // Erika

Kommentarer
Postat av: edna

hahaha rallyelsa, är det jag eller ?:P

2008-02-05 @ 22:18:01
Postat av: Anonym

Yup de e du raring :D

2008-02-06 @ 01:37:58
Postat av: MA

host, host..... du vet vad som hjälper eller hur???
kram MA

2008-02-06 @ 21:02:25
Postat av: Madde

Haha, du är nog den enda jag känner som kan bli åksjuk av att köra själv =)
Verkar mysigt med den lilla utflyckten trots lite åksjuka iallafall.
Det är bra att du lär barnen om Sverige, ett stort land som man måste kunda mycket om när man blir stor :)

Puss och kram

2008-02-07 @ 18:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0