We´re here

Klockan 7.30pm stod vi fortfarande på garageuppfarten och väntade på bilen som skulle komma och hämta upp oss. Alex hade beställt den till 7pm och vi var nu något stressade över att den fortfarande inte hade kommit och hämtat oss. Som tur var det ingen trafik när vi väl kom iväg och vi var snart på sfo. Väl där kom jag på att jag hade glömt något- min nackkudde. Som tur var det inte passet eller något annat superviktigt men det var fruktansvärt irriterande att jag skulle behöva spenade typ 20$ på en likadan kudde som jag redan hade hemma i garderoben, Grr.

Flygresan gick förvånadsvis bra och alla barnen var jätteduktiga och sov nästa hela resan till Jfk.  Tanner sa en klockren kommentar innan vi skulle lyfta: Dad, when are we takoffing? Haha, sötis. Efter flyget så väntade en timmes taxiresa och därpå 35 min färja och sen var vi framme på denna underbara plats. Jättetrötta så släpade vi oss till stranden, och vilken strand! Det är nästan som man kan jämnföra den med bahamas stränder och jag vet att jag inte kommer ha tråkigt någongång undertiden jag är här! Okej, lite tråkigt är att det är massa maneter som simmar omkring överallt och bränner alla, men vattnet är kallt och jag håller mig hellre på stranden eller bara doppar tårna så jag ska nog klara mig.

Efter stranden så åt vi lunch på en jättesöt resturang vid vattnet och sen gick jag hem för en välbehövlig nap. När jag sedan tvingat mig själv upp ur min jättesköna säng så bar det iväg ner till hamnen för att äta hummer. Det var hur mycket folk som helst och jag sa hej till säkert 50 olika människor inom loppet av 30 min. Många namn och många ansikten- kan säga att jag var en aning förvirrad innan det var klart och gav upp med att förska komma ihåg alla.

Hummern smakade ungefär som kräftor och var dubbelt så kladdigt. Alex var så himla snäll och gjorde allt för att jag skulle hitta någon att umgås med här. Alla känner liksom varnadra och har redan sina "gäng" men efter kanske 30 min så visade sig det att det fanns ett au pair gäng också, aha! Det finns tillochmed en svensk tjej så nu är min semester räddad, haha.

Vi drack vin och dansade hela natten lång vid hamnen. Eller vad som kändes som hela natten lång, eftersom det är 3h tiskilland från cali så var klockan bara 10pm "min tid" och Ny tid 1pm. Men efter man har varit upp nästan 2 dygn så är man lite sliten.


Vaknade nu på morgonen först vid 9 och sen vid 12. Då hade hela familjen redan varit till kyrkan och de skojade om att jag hade fått dispans för att det var min första morgon.

Nu ska jag ge mig iväg till affären för att köpa tanborstar, frukt och ost. Varför glömmer man alltid sin tanborste när man reser för? Det gör iaf alltid jag...På det här stället så känner alla verkligen varandra och de har ett lite annorlunda system i affären än vad vi är vana vid. Man handlar och lämnar en kod och sitt namn, sen skickar de räkning hem!


Btw, som jag sa förut så har det här varit min längsta födelsedag! När jag kom ner för att äta frukost så fick jag min födelsedagspressent från Alex syster Danny. Ett par jättefina långa guldörhängen med blåa stenar.


Näe nu måste jag ge mig av!


Puss ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0