Tidigt på onsdagsmorgonen...

...hoppade vi på färjan som tog oss i land. Där efter så väntade 1h tåg innan vi stod med fötterna mitt i Manhattan. Det var massa människor som trängdes och försökte på det mest effektivaste sätt ta sig fram, och man kunde känna stadens pulls redan från första stunden.

Vi tog oss ner mot Chelsea där lägenheten låg som jag skulle få låna av Alex kusiner. Efter det så visade Danny oss runt, det blev frukost på ett jättemysigt café och sen så visade Danny oss hennes förra lägenhet som hon hade när hon bodde på Manhattan.

Vi gick runt och kikade lite till och hamnade sen i Soho för seriös shopping. Men jag måste erkänna att jag inte shoppade så mycket som jag trodde, kommer nog en uppföljning av shoppning i sf innan jag åker hem.

Iaf så gick timmarna fort och Danny och D lämnade tillslut mig i mitten av Soho för att åka tillbaka till Fire Island. Jag shoppade lite till innan jag påbörjade mitt äventyr tillbaka mot läghenheten. Måste erkänna att mitt lokalsinne har förbättrats något enormt och jag hade inga som helst problem med att hitta dit jag ville. Väl hemma i lägenheten så hade jag tänk ta en powernap, men eftersom jag hade stosat runt i Soho och Washington Sq park så länge, var det bara att hoppa in i duschen. En annan au pair som jag träffat på Fire Island- Margo, kom och mötte upp mig och vi tog the subway till Midtown- Columbus circle där vi mötte upp två kompisar till henne. Sen var vi ute och klubbade hela natten och jag kände i mitt hjärta hur gärna jag skulle vilja stanna kvar i denna underbara stad.


Dagen efter så bar det iväg till Metropolitan Museum of art - The Met, ett av världens största och mest betydelsefulla konstmuseer. Det ligger ungeför på den östra kanten av Central Park och har en kollektion med mer än 2 miljoner konststycken. Museeumet följdes av lunch och sen var det dags att ta mig tillbaka mot lägenhen, alldeles för tidigt enligt mig själv, men om jag hade fått bestämma så har jag nog stannat för alltid.

Jag tog mig till Pennstation som ligger under Madison sq garden, hoppade på tåget som skulle ta mig tillbaka mot Fire Island. Jag kom tillbaka till en regning, åskand och blixtrande ö men jag var för trött för att ens orka bry mig och att det regnade. En trött,genomblöt men en mycket glad Erika klev snart in genom dörren och jag har nu ännu ett mycket kärt minne att ta med mig.

Finns ett ord som man kan beskriva Nyc med - intensivt. Och jag vet att jag kommer åka tillbaka till denna underbara stad mycket snart, bara på besök eller permanent, vem vet?




 ♥ E

Kommentarer
Postat av: Astronauten

Vilken fin blogg du har! :)

2008-08-16 @ 16:06:19
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: mia

ta med mig..! vill gääärna dit igen :) (jag vet att jag tjatar hehe) puss

2008-08-16 @ 18:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0