Orka...

Eftersom jag har kommit in i en perid när jag inte orkar blogga så kommer här några saker jag hittade på Tjuvlyssnat.se


Ett äldre par ~75 står i kassan. Mannen ska betala medan kvinnan står längst ned vid bandet och packar.
Kassörskan ~20 ser att någon tidigare kund har glömt en gurka där kvinnan står och packar, så hon tittar på mannen och frågar för säkerhets skull.

Kassörskan: Ursäkta är det er gurka? (Pekar på gurkan)

Mannen: Nej, det är min fru.

Två tjejer, ~28 och ~23, sitter och fikar med den äldre tjejens son ~3. Sonen kladdar mer än nödvändigt med sin glass.

Tjej 1: Hjärtat, grisa inte så.

Sonen kladdar ännu mer med sin glass.

Tjej 1: Lägg av! Annars vet du vad som händer...

Sonen (skräckslaget): Inte Runar!

Tjej 2: Jo, då kommer Runar och tar dig. Och var hamnar du då?

Sonen (uppgivet): Livets Ord... Det finns inga leksaker där...


En pappa och hans son ~3 är på Liseberg och sonen springer hela tiden före pappan.

Pappan (pekar på bergbanan och säger irriterat): Ska du åka den?!

Sonen (låter lite rädd): Nej...

Pappan: För om du inte går med mig så sätter jag dig i den där. Fattar du?!


Den ska jag köra på mina barn :D

En pappa ~35 med sin son ~8 står i glasskön. Vid kiosken finns en affisch med Nils Holgersson på.

Pappan: Vet du vem det är?

Sonen: Nils...

Pappan: Holgersson! Just det! Vet du vad gåsen han red på hette?

Sonen: Mo...

Pappan: Mor Akka ja! Bra, man ska aldrig glömma sitt kulturarv!

Sonen: Och Bumbibjörnarna!

Pappan (irriterat): Bumbibjörnarna!?


Kommentarer
Postat av: Ylva

GRATTIS PA ETT ARS DAGEN!!!!!!!!!!

Love you! <3

2008-08-06 @ 19:24:20
URL: http://hossentoss.wordpress.com
Postat av: MA

Från början var dagarna många..... nu är de bara korta för dig eller???? Vi här hemma längtar efter dig. Vad än du tänker göra, när du kommer hem,,, så är du välkommen. Kram Ma

2008-08-06 @ 20:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0