Aaaaaaaaaa, Hubert heter jag, Aaaaaaaaaaa Hubert heter jag




Jag är en liten mygga och Hubert heter jag.

Efter jag hade krypit ner under täcket, börjat att slappna och låg och lyssnade på havets brus så var det något som störde min lilla kväll. Surrandet började långt borta men sen kom det närmare och närmare och var tillslut alldeles brevid mitt öra. Jag började viffta villt och höll nästan på att ramla ur sängen. Kastade mig mot sänglampan och insåg då att jag hade dragit ur kontakten till den för att kunna blåsa håret. Grrrrr! När jag hade tagit mig ur sängen och fått på en annan lampa så var det lilla monstret givetvis borta. Hörde den inte mer men idag har jag ett myggbett ovanför knät som kliar som tusan. 1-0 till myggorna.



Ikväll ska jag vara förberedd med myggmedel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0